کدخبر : 182706
شنبه 1 شهریور 1399 - 14:06
فاقددیدگاه
پرینت

تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند

شیراز- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، گفت: تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی فارس است.
تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد فیاض پور در اولین جلسه اتاق فکر و هسته مرکزی آموزش خانواده‌های دانش آموزان دوره ابتدایی فارس در دوران شیوع کرونا ویروس، با تاکید بر جایگاه و نقش خطیر خانواده‌ها در تحقق آموزه‌های اسلامی و ایرانی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و به تبع آن رواج آموزش مجازی، نقش دستیاری خانواده‌ها برجسته‌تر از قبل شده است.

وی تهیه درسنامه برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند را رسالت مهم معاونت آموزش ابتدایی فارس برشمرد.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اهمیت نقش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین، همسویی خانواده‌ها با آموزگاران را امری لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست.

فرحناز عمادی سال تحصیلی پیش رو را سالی خاص و در عین حال سخت دانست و به اهمیت اضلاع فرایند یاددهی یادگیری متربیان به ویژه خانواده‌ها اشاره کرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز گفت: این روزها ارزش و اهمیت فعالیت خطیر معلمان بیشتر شده و نقش خانواده‌ها به عنوان شریک مورد اعتماد نهاد آموزش و پرورش برجسته‌تر شده است.

عبدالحسین رحیمی با اشاره به اهمیت نقش معلمان پایه اول ابتدایی در آینده دانش آموزان، از آمادگی حوزه کاری خود برای همکاری تمام و کمال با معاونت آموزش ابتدایی خبر داد.

رؤیا بادپر نیز به عنوان نماینده آموزگاران استان، به ضرورت پرداختن هر چه بیشتر به مهارت‌های خواندن، نوشتن و درک مطلب در پیشرفت تحصیلی تربیتی متربیان دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: تهیه کلیپ‌های صوتی و تصویری برای خانواده‌ها، ابزاری تعاملی در راستای آموزش آنان است.

وی همچنین به پژوهش‌های خود در زمینه تحقق آموزش مطلوب خانواده‌ها با استفاده از صوت و فیلم و تأثیر بیشتر آن نسبت به مطالب نوشتاری، اشاره کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، نیز گفت: تنها ابزار توانمندسازی آموزش است و مشارکت خانواده‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت منوط به توانمندسازی آنان است.

رحمت الله مرزوقی با اشاره به تدوین ساز و کارهای هدفمند و نظام مند برای اجرای مطلوب فرایند آموزش خانواده‌ها، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشور خانواده‌ها و فرزندان آنان هستند.

وی به اهمیت بالفعل شدن تمامی ظرفیت‌های موجود در خانواده‌ها به منظور تحقق اهداف تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: شناسایی سرمایه‌های بالقوه خانواده‌ها مستلزم تدوین برنامه ریزی صحیح و علمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به حجم عظیمی از منابع مادی و معنوی کشور که در راه تربیت فراگیران سرمایه گذاری می‌شود، گفت: اصلی ترین معین نظام تعلیم و تربیت کشور خانواده‌ها هستند.

وی همچنین تربیت یک فرد مسلمان عالم عامل جهان نگر را مأموریت اصلی نهاد آموزش و پرورش کشور دانست و به دو فضایی شدن زندگی افراد در دوران کنونی به عنوان امری اجتناب ناپذیر اشاره کرد.

منبع:مهر

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما