کدخبر : 171023
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
فاقددیدگاه
پرینت

توهم کارآفرینی کسب و کارهای ایرانی را به شکست کشانده است

اهواز - کارآفرین ایرانی ساکن فنلاند گفت: علت شکست اکثر استارت آپ ها در ایران توهم کارآفرین بودن است.
توهم کارآفرینی کسب و کارهای ایرانی را به شکست کشانده است

به گزارش خبرنگاربه گزارش جنوب پرس ، ، پویا محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه عصرانه‌های فناوری از طریق تماس اسکایپی از راه دور اظهار کرد: نقطه شروع استارت آپ مهم است که از اشتباهات شروع می‌شود.

وی افزود: استارت آپ استاندارد خاصی برای خودش دارد از نظر من استارت آپ به معنای داروی درد است و نباید صرفاً انتظار مالی داشت.

کارآفرین ایرانی ساکن فنلاند تصریح کرد: علت شکست اکثر استارت آپ ها در ایران توهم کارآفرین بودن است.

وی با بیان اینکه تولید هر چیز استارت آپ است، اضافه کرد: مهمترین مورد در استارت آپ تغییر رفتار و فرهنگ و دراستارت آپ بزرگترین رقیب ما برای کسب و کارها مشتری ما است.

محمدی بیان کرد: بزرگترین رقیب آدیداس، نایک نیست نت فلیکس است و باید رفتار مشتری را عوض کرد.

کارآفرین ایرانی ساکن فنلاند ادامه داد: استارت آپ یعنی رؤیا و عشق و عشق یعنی حل مشکلات مردم، اول عشق و علاقه را دنبال کنید بعداً پول خودش می‌آید.

وی با اشاره به نمونه‌های استارت آپ و کارآفرینی در فنلاند یادآور شد: در فنلاند استارت آپ یوبیو وجود دارد که می‌توانید از طریق ثبت نام به صورت آنلاین یوگا کار کنید.

محمدی با بیان اینکه بانویی از طریق فروش لباس دست دوم در فنلاند استارت آپ راه اندازی کرده است، افزود: گردش مالی سال قبل این خانم هشت میلیون دلار بوده است.

کارآفرین ایرانی ساکن فنلاند عنوان کرد: در آینده کنفرانسی خواهیم داشت به عنوان شکست خورده‌ها اما چیزی به اسم شکست وجود ندارد.

وی در پایان گفت: در ایران با توهم ریاست روبرو هستیم و این به خانه، خانواده، فرهنگ و تربیت خانوادگی ما برمیگردد که همین توهمات وارد جامعه ما شده است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما