کدخبر : 163104
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
فاقددیدگاه
پرینت

سیل عامل علت افزایش تصادفات مرگبار در اهواز

جنوب پرس: رئیس پلیس راهور خوزستان گفت:در نوروز 98 اهواز با 8 فقره تصادف بیشترین آمار تصادفات منجر به مرگ را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشتیم که یکی از دلایل عمده آن اعزام تمام نیروها برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان بود.

سیل عامل علت افزایش تصادفات مرگبار در اهواز

به گزارش جنوب پرس ، از اهواز، دومین جلسه شورای ترافیک استان، با حضور شهردار اهواز و جمعی از مسوولان استانی، بعدازظهر امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد.

تجربه دبی بیش از ۳۳۵۰متر مکعب در بحران سیل

منصور کتانباف، شهردار اهواز، ضمن اشاره به سیلاب اخیر، اظهار کرد: براساس افزایش دبی و آورد آب در مقطع شرقی اهواز از روز ۲فروردین تا روزهای آخر سیلاب، رودخانه کارون دبی تا ۳هزار و ۳۵۰مترمکعب بر ثانیه را تجربه کرد و این در شرایطی بود که ما در ابتدای ورود سیلاب اعلام کردیم اهواز تاب‌آوری بیش از ۲۵۰۰مترمکعب بر ثانیه را ندارد.

وی افزود: در شهر اهواز چندین نقطه در مقطع‌های مختلف برای ورود آب داشتیم و از شهرک اندیشه آب میتوانست وارد شهر اهواز شود و مناطق پایین‌دست تا میدان خلیج‌فارس و محلات زرگان و کوی‌ملت و تمام غرب اهواز را تحت‌تاثیر قرار دهد اما در طی اقدامات شبانه‌روزی و به کارگیری نیروهای جهادی و امکانات استان معین اصفهان و همچنین استیجار چند صد دستگاه توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها توانستیم اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌های ورود سیلاب از مقطع رودخانه به اهواز را انجام دهیم.

هوشمندسازی مهم‌ترین مشکل ما است

سرهنگ منصور جمشیدی، رئیس پلیس راهور استان، در ارائه گزارشی تحلیلی از تصادفات استان، اظهار کرد: در تصادفات سال ۹۶ و ۹۷به ترتیب، ۲۲۹ و ۲۱۲ فقره فوتی داشتیم که با تفاوت ۱۷مورد شاهد کاهش آمار تصادفاتِ منجر به فوت تا ۷درصد در استان بودیم همچنین در بخش تصادفات منجر به مجروحیت در سال ۹۶ و ۹۷ در مجموع ۲۸۷۳ فقره تصادف داشتیم که این آمار با تعداد ۵۴۶۷فقره تصادف در سال ۹۷ ، نسبت به سال۹۶، ۲۹درصد کاهش داشت و توانستیم رتبه سوم را در کاهش آمار تصادفات جرحی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: در نوروز ۹۶ و ۹۷ به ترتیب با ۱۷ و ۱۱فقره تصادف منجر به مرگ شاهد کاهش ۱۱درصدی میزان تصادفات منجر به مرگ در استان بودیم و توانستیم رتبه اول را در کاهش آمار تصادفات در نوروز را کسب کنیم؛ امادر نوروز ۹۸ با ۸ فقره تصادف بیشترین آمار تصادفات منجر به مرگ را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشتیم که یکی از دلایل عمده آن اعزام تمام نیروها برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان بود.

جمشیدی عنوان کرد: آمار تصادفات فروردین ۹۸ نسبت به فروردین ۹۷ در شهرستان‌های مسجدسلیمان، هویزه، بهبهان، شوشتر، رامهرمز، باوی و کارون افزایشی نداشته است اما این آمار در شهرستان دزفول کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: ۵درصد از خودروهای ما در سیلاب اخیر دچار خسارت شد و با کمبود خودرو و موتور سازمانی دست و پنجه نرم میکنیم؛ همچنین دوربین‌های کنترل تخلفات در سطح استان نیست و این در حالی است که در استان‌های دیگر اتاق‌های مانیتورینگ پیشرفته و دوربین‌های کنترل تخلفات تمام خیابان‌ها تحت نظر استاندار و شهردار است و در اتاق مانیتورینگ آنها را میبینند لذا در زمینه هوشمندسازی باید در سال جاری اقدامتی صورت بگیرد چرا که امکانات مانیتورینگ ما بسیار ابتدایی است و هوشمندسازی مهم‌ترین مشکل ما است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: زیرساخت‌ها در انحراف از جاده خودروها و تصادفات و همچنین در تامین آرامش روانی مردم بسیار موثر است و چاله‌های خیابان‌ها باید رفع شود همچنین روشنایی معابر در اهواز بسیار کم است و استاندارد نیست و این خود مهمترین دلیل بر تصادفات عابرین پیاده در اهواز و شهرستان‌های تابعه است و کمبود تیرهای برق و یا خراب بودن آن‌ها در برخی خیابان‌ها حتی میتواند امنیت شهروندان را در شب به خطر بیندازد.

وی افزود: کل کشور به سمت پل عابرپیاده برقی پیش میرود و این در حالی است که ما در استان خوزستان کماکان برای معابر اصلیمان از پل عابر پیاده فلزی استفاده میکنیم که بنا بر سختی تردد شهروندان و عدم سهولت عبور و مرور از آنها مورد استفاده قرار نمیگیرند.

منبع:فارس

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما