کدخبر : 162577
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
فاقددیدگاه
پرینت

میزان افزایش تعرفه ویزیت پزشکان اعلام شد

جنوب پرس: مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: تعرفه ویزیت پزشکان در مراکز دولتی 10 درصد و در مراکز خصوصی 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

میزان افزایش تعرفه ویزیت پزشکان اعلام شد

علی علیزاده پیش از ظهر امرروز در گفت و گو با خبرنگار  جنوب پرس ، در بندرعباس با بیان اینکه نصب تعرفه در تمامی مراکز درمانی الزامی است؛ اظهار داشت: مراکز خصوصی و دولتی موظفند که  تعرفه را رعایت کنند و مردم نیز درصورت داشتن شکایت می‌توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت و یا مراجعه به واحد نظارت درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به ارائه شکایت خود اقدام کنند.

وی افزود: تعرفه ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی و phd پروانه‌دار در مراکز دولتی دانشگاهی ۱۲۷ هزار ریال و ۳۸ هزار و ۱۰۰ ریال سهم بیمار و تعرفه خصوصی آنها ۲۷۰ هزار ریال و سهم بیمار ۱۸۱ هزار و۱۰۰ ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: تعرفه پزشکان و دندانپزشکان  متخصص و phd-md  در مراکز دولتی دانشگاهی ۱۵۹ هزار ریال و سهم بیمار ۴۷ هزار و ۷۰۰ ریال است که در تعرفه خصوصی۴۱۰ هزار ریال محاسبه شده که سهم بیمار ۲۹۸ هزار و۷۰۰ ریال است.

علیزاده بیان داشت: تعرفه پزشکان و دندانپزشکان – فلوشیپ و متخصص روانپزشکانو پزشکان فوق تخصص  در بخش دولتی  دانشگاهی ۱۹۲ هزار ریال است که سهم بیمار ۵۷ هزار و ۶۰۰ ریال بوده و در بخش خصوصی ۵۲۰ هزار ریال است که سهم بیمار ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ ریال است.

وی، تعرفه پزشکان فوق تخصص روانپزشک در بخش دولتی را ۲۲۹ هزارریال  با ۶۸ هزار و ۷۰۰ ریال سهم بیمار و در بخش خصوصی نیز ۵۹۰ هزار با سهم بیمار ۴۲۹ هزار و ۷۰۰ ریال و کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار رابه ترتیب  ۱۰۹ و ۸۹ هزار ریال در بخش دولتی اعلام کرد و در بخش خصوصی نیز ۲۲۰ و۱۹۰ هزار ریال اعلام کرد که به طور کامل توسط بیمار پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، تعرفه پزشکان عمومی بالای۱۵ سال سابقه بالینی در بخش دولتی دانشگاهی ۱۲۷ هزار ریال است که ۳۸ هزار و ۱۰۰ ریال توسط بیمار پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی، این تعرفه ۳۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال  است که ۲۲۱ هزار و ۶۰۰ ریال توسط بیمار پرداخت می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به تصویب هیئت وزیران رسیده است؛ تاکید کرد: کلیه مقاطع تحصیلی درصورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که عنوان مربوطه در پروانه مطب آنها درج شده باشد.

وی در بخش دیگری نیز گفت: ۴۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان فعالیت دارند که امورات مرتبط با صدور دفترچه، چاپ و تمدید، تعویض و… را انجام می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان افزود: نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه، مهم‌ترین اولویت بیمه سلامت هرمزگان در سال‌جاری است که بیمه‌شده باکد ملی و شماره تلفن همراهش، نسخه الکترونیکی را دریافت کرده و در مراکز مختلف، خدمات را دریافت می‌کند.

علیزاده ادامه داد: این طرح در سال گذشته به صورت پایلوت در قشم اجرا شد و امسال در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بررسی آنلاین نسخه‌های بیماران بستری را در برنامه داریم که در مرحله نخست، تعداد کاغذهای مصرفی در سند بستری که به طور میانگین ۲۰نسخه است، به دو برگ کاهش می‌یابد و در نهایت به یک برگ می‌رسد.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای بین‌المللی هر ۸۸۴۰ برگ کاغذ معادل یک درخت است که این روش گام اساسی در کاهش مصرف کاغذ است.

علیزاده گفت: کسانی که تا قبل از مهرماه ۹۶ دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کرده‌اند؛ همچنان از خدمات تعویض و تمدید بهره‌مند می‌شوند و پس از آن تاریخ بیمه ایرانیان جایگزین شد که درحال حاضر این صندوق بیمه‌ای با حق بیمه سالانه
برای هر نفر۲۹۰ هزار و ۳۰۰ تومان اجرایی شده است.

وی، میزان فرانشیز بیمه‌های پایه را در بخش سرپایی ۲۵ تا ۳۰ درصد تعرفه و در بخش بستری معادل ده درصد تعرفه اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، هزینه صدور دفترچه المثنی تمام صندوق‌های بیمه‌ای خدمات درمانی برای بار نخست ۹ هزار تومان با دوره انتظار یک ماهه و برای بار دوم ۱۸ هزار تومان با ۴۵ روز انتظار اعلام کرد که بیماران خاص از دوره انتظار معاف هستند.

علیزاده گفت: سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی بیمه شدگان در حوزه های مختلف است و با رویکرد حقوق شهروندی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت کشوری و راهی برای پاسخگویی بهتر به مردم درخصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت است؛ اظهار داشت: این سامانه ۲۴ ساعته پاسخگو است و دوشنبه یک هفته درمیان هم‌زمان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و معاونانش در تهران و مدیران کل بیمه سلامت استان ها  ومعاونان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پاسخگوی بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد و… در حوزه‌های مختلف هستند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان افزود: مردم در تماس با سامانه ۱۶۶۶ درخواست‌های مرتبط با وظایف سازمان بیمه سلامت را عنوان و این درخواست‌ها به تناسب موضوع بررسی می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، سامانه‌ای را تحت عنوان ۱۶۶۶ در مردادماه سال گذشته راه‌اندازی کرد که وظیفه آن پاسخگویی به درخواست‌های مردم، بیمه‌شدگان و همچنین شرکای کاری و تسهیل ارتباط آنها با مدیران این سازمان است.

منبع:فارس

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما