کدخبر : 151623
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
فاقددیدگاه
پرینت

نگرانی ساکنان محله چاهستانی‌ها از اجرای خیابان مرگ

اهالی محله چاهستانی‌های بندرعباس از روند اجرای طرح بازگشایی معابر در این محله و اجرای خیابانی پرشیب که آنرا خیابان مرگ می‌خوانند؛ نگرانند.

به گزارش جنوب پرس ، یکی از اهالی می‌گوید: خیابانی که از شهرک امام رضا(ع) به سمت محله چاهستانی‌ها امتداد می‌یابد؛ در ۲۰۰متر ابتدایی شیب بسیار تندی دارد که باعث می‌شود خودروها باسرعت بروند و نتوانند سرعت‌شان را کنترل کنند که منجر به تصادفات مرگ‌بار خواهد شد. دانش‌آموزان واهالی به راحتی نمی‌توانند از این خیابان پرشیب عبور کنند.

این وضعیت را در بلوار امام حسین(ع) و در چند نقطه‌اش می‌بینیم که از یک طرف خودروها با سرعت از این سراشیبی می‌روند و از طرفی دیگر در زمان بارندگی منجر به آبگرفتگی می‎شود. از طرفی دیگر آنجا بلوار است و بیشتر خودروها رفت وآمد می‌کنند و این خیابان در یک محله احداث می‌شود که اهالی و دانش‌آموزان و کودکان از این خیابان می‌خواهند بگذرند و با این شیب بسیار خطرساز، رفت و آمد هم مشکل ساز می‌شود.

دیگری می‌گوید: این خیابانی که طول حدود هزار متری دارد، اختلاف ارتفاع آن در ضلع شرقی در ۲۰۰متر انتهایی به ۲۰متر می‌رسد و شیب بالایی دارد. شیب استاندارد زیر ۵درصد بایستی باشد که در این منطقه حدود دو برابر است و نیاز است که به رعایت استاندارد ها هم توجه شود تا خطری ساکنان،عابران و رانندگان را تهدید نکند. ساکنان نمی‌توانند از این ارتفاع و شیب تند بروند. حتی دوچرخه سوار هم نمی‌تواند براند. بایستی این اختلاف ارتفاع کمترشود. نه اینکه برای کاهش هزینه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، یک مرتبه در ۲۰۰متر پایانی اختلاف ارتفاع شدیدی را شاهد باشیم.

خانمی دیگر که در حال بازکردن راه فاضلاب در این خیابان خاکی در حال احداث می‌باشد هم با گلایه از روند لاک‌پشتی اجرای طرح می‌گوید: گفته‌اند یکی دو سال دیگر طرح اجرا می‌شود. حداقل راه فاضلاب را باز و کانال‌کشی کنند. هر روز مجبورم بیایم و این مسیر را بازکنم. چندنقطه دیگر همین طور است. زباله‌ها را هم می‌آورند ومی‌ریزند و مجبور شدم با بنزین بسوزانم که چیزی نمانده بود آتش بگیرم. هیچکس به فکر مردم نیست. مشکلات‌مان را بیشتر کرده‌اند و طرح رها شده و نیمه‌تمام است.

برخی از ساکنان هم می‌گویند: دانش‌آموزان بایستی از داخل خاک و گل و فاضلاب عبور کنند و به مدرسه بروند که اگر بارندگی شود که وضعیت بدتر می‌شود. شیب خیابان به سمت شهرک امام رضا(ع) هم خیلی زیاد است که حتی پیاده به سختی باید برویم. مشخص نیست براساس کدام استانداردی این خیابان احداث می‌شود. اصلا به فکر رفت و آمد مردم نیستند و وضعیت در آینده بدتر می‌شود که از استانداری و فرمانداری و شهرداری می‌خواهیم بر اجرای این طرح نظارت بیشتری کنند. با این وضعیت مشکلات‌مان بیشتر می‌شود و اگر این‌گونه پیش برود و خیابان با این شیب تند احداث شود که ممکن است خودمان وفرزندان‌مان در زمان عبور از این خیابان پرشیب تصادف کنیم وجانمان را هم از دست بدهیم. هم شیب تندی دارد و هم در این نقطه دید رانندگان کور می‌شود. این خیابان را می‌خواهیم استاندارد بسازند وبه خیابان مرگ تبدیل نکنند. درصورتی‌که بایستی اختلاف ارتفاع ابتدا و انتهای خیابان بسیار کمتر شود و این خیابان به قتلگاه تبدیل نشود؛ زیرا خیابان در وسط محله احداث می‌شود و عبور و مرورش مانند بلوار نیست و مردم زیاد رفت و آمد می‌کنند. از استانداری هم می‌خواهیم تا قبل از تکمیل این پروژه دستور دهند خیابان اصلاح و شیبش کمتر شود.

تعدادی دیگر از اهالی با گلایه از تغییراتی که چند مرحله در مسیر اجرای پروژه اتفاق افتاد و عدم بازگشایی معابر و کوچه علیرغم وعده‌هایی که داده شده بود؛ می‌گویند: پارسال استاندار و برخی مسؤولان دیگر اعلام کردند که اجرای طرح در سال ۹۶ به اتمام می‌رسد. بعدش گفتند خرداد امسال و بعد قرار شد در هفته دولت و الان هم می‌گویند در دهه فجر این طرح به بهره‌برداری می‌رسد که تا پایان سال هم بعید می‌دانیم این پروژه به اتمام برسد. از طرفی دیگر  از مسؤولان می‌خواهیم که استانداردها را فدای زمان اجرای پروژه نکنند و طوری این طرح را به بهره‌برداری نرسانند که این خیابان هم به نقطه‌ای حادثه‌خیز تبدیل شود و پس از تصادفات جرحی و فوتی بخواهند با صرف هزینه‌ای دیگر نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

یک مهندس هم می‌گوید: شیب کنونی که به اجرا در آمده در این طرح از ۲۰۰ متر انتهایی با اختلاف ارتفاع ۲۰ متر با شیب ۱۰ درصد در حال اجراست که این شیب به سرسره پارک آبی شبیه است نه خیابان استاندارد! شیب ۱۰ درصد یعنی مرگ ، یعنی افزایش سرعت غیر قابل کنترل خودروهای سواری، کامیون‌ها ، موتور سیکلت‌ها و برخود آن‌ها با یکدیگر و برخورد آن‌ها با عابرین و دانش‌آموزان در حال عبور خیابان با شیب ۷ الی ۱۰ درصد یعنی خیابان ماشین‌محور نه انسان‌محور، انسانی که هیچ اهمیتی ندارد، انسان سالم نمی‌تواند از شیب ۷ الی ۱۰ درصد به سادگی با پای پیاده بالا برود. هیچ مادری نمی‌تواند با کالسکه در این شیب حرکت کند و هیچ فرد معلولی نمی‌تواند با ویلچر خود از شیب ۷ الی ۱۰درصد بالا بیاید و حرکتش رو به پایین در  این شیب غیر قابل کنترل است .

شیب ۷ الی ۱۰ درصد یعنی نادید گرفتن کهنسال‌ها و پیشکسوتان محله.

وشیب ۷ الی ۱۰ درصد یعنی برخود سواره با پیاده

شیب ۷ الی ۱۰ درصد یعنی مرگ. !

اهالی محله چاهستانی‌ها انتظار دارند این پروژه به‌صورت استاندارد و در سرعترین زمان ممکن اجرا شود.

منبع:فارس

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

اخبار ویژه کهگیلویه و بویراحمد