کدخبر : 144964
یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
فاقددیدگاه
پرینت

برون سپاری‌های دردسرساز/ دفاتری که برای پاسخ به شما مسوولیتی ندارند

جنوب پرس: بسیاری از امور برای دریافت کارت، مدارک، فیش‌های پرداختی و واریزی و ... برون سپاری شده که با وجود تسهیل‌گری دارای مشکلات و کمبودهایی است.

به گزارش جنوب پرس ، برای تمدید و تعویض دفترچه‌های بیمه تا پیش از این سال‌ها به شعب بیمه‌ای مراجعه می‌شد و یا برای پرداخت حق بیمه نیز به همین صورت بود که اکنون به دفاتر کارگزاری سپرده شده‌اند. حتی برخی ادارات و مراکز نیز برای ارائه و تمدید کارت‌های آموزشی خود از طریق دفاتر پیشخوان به برون سپاری روی آورده‌اند اما این کار با وجود تسهیل‌گری دارای مشکلات و کمبودهایی است که شهروندان شیرازی از آنها سخن می‌گویند.

اشتباه در ارائه فیش

مردی حدوداً ۴۵ ساله که برای دریافت فیش واریزی ماهانه حق بیمه خود به کافی نت مراجعه کرده است به خبرنگار فارس می‌گوید: تا کنون ۲ بار با ارائه فیش پرداختی متعلق به فرد دیگری برای پرداخت حق بیمه خود مواجه شده‌ام.

عسگر که سواد زیادی هم ندارد و کارگر ساختمانی است، ادامه می‌دهد: متاسفانه یک بار متوجه نشدم و فیش را پرداخت کردم و زمانی که برای تمدید دفترچه بیمه خود به کارگزاری نزدیک محل زندگی‌ام رفتم متوجه شدم که فیش را اشتباه واریز کرده‌ام و متحمل مشکلات فراوان شده‌ام.

شلوغی‌های اول ماه

معصومه که ساکن شهر صدراست یکی از مشکلات در این زمینه را شلوغی اول ماه در کارگزاری‌ها عنوان و بیان می‌کند: با وجود اینکه کارگزاری‌های متعددی در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده است اما باز هم روزهای اول ماه بسیار شلوغ است.

وی می‌افزاید: با ارائه راهکارهایی مانند تعریف نوبت از طریق شماره بیمه یا حروف الفبا برای بیمه شدگان می‌توان روزهای معینی را برای مراجعه هر گروه تعیین کرد تا از این ازدحام کاسته شود.

معصومه برون سپاری این خدمات را در مراجعه به مراکز دورتر از مسیر زندگی خود موثر می‌داند و می‌گوید: البته این خدمات در تسهیل مراجعات به نزدیکترین مرکز موثر دارد و با برنامه‌ریزی‌های مداوم می‌توان نقش آنها را در تسهیل امور افزایش داد.

مسوولیت ندارم

بانوی جوانی که برای دریافت کارت مهارت و  آموزشی خود به یک دفتر پیشخوان در حوالی شاهزاده قاسم مراجعه کرده است با ابراز گلایه از برخورد یکی از کارکنان این دفتر اظهار می‌کند: ۲۰ روز قبل برای ارائه کارت قدیمی خود به این دفتر هدایت شدم.

سولماز ادامه می‌دهد: پس از پرداخت مبلغی به عنوان هزینه انجام این کار و دریافت رسید پستی از من خواسته شد تا ۲۰ روز بعد به همین مرکز مراجعه کنم و ۷ هزار تومان دیگر بپردازم تا مدرکم از روی سایت مورد نظر ارایه شود.

وی با ابراز گلایه از پاسخگویی یکی از کارکنان این دفتر عنوان می‌کند: ۲۰ روز بعد که مسافت زیادی را از شهرک بهشتی به این دفتر طی کردم و به این دفتر مراجعه کردم، گفتند که سیستم قطع است باید قبلش زنگ بزنی و این در حالی بود که در مراجعه قبل شماره تلفنی برای هماهنگی به من نداده بودند.

سولماز اضافه می‌کند: وقتی معترض شدم که چرا شماره در اختیارم نگذاشته‌اند یکی از کارکنان گفت که لازم نیست به اینجا مراجعه کنی و می‌توانی از طریق هر کافی نتی این کار را انجام دهی.

وی با اشاره به اعتراض مجددی که برای عدم اطلاع رسای درست در مراجعه قبلی به دفتر می‌کند، می‌گوید: یکی از کارکنان با لحنی بسیار بد به من گفت که ما مسوول پاسخگویی به شما نیستیم و این برایم بسیار عجیب است که چطور فردی که خود را مسوول شغل خود نمی‌داند در یک دفتر کار می‌کند و ادعا دارد؟

منبع:فارس

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

اخبار ویژه کهگیلویه و بویراحمد