کدخبر : 134596
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
فاقددیدگاه
پرینت

تاثیر روابط عمومی در تحقق اهداف حوزه‌های فوریتی/تلاش برای بهره‌وری ارتباطات موثر

جنوب پرس: برقراری یک ارتباط موثر و مطلوب با دیگران هنری است که توسط مسئوولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها محقق می‌شود تا به این ترتیب افکار عمومی را در مورد موضوعات مختلف روز مرتبط روشن کنند.

به گزارش جنوب پرس ، برقراری یک ارتباط موثر و مطلوب با دیگران هنری است که توسط مسوولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها محقق می‌شود تا به این ترتیب افکار عمومی را در مورد موضوعات مختلف روز مرتبط روشن کنند.

رئیس انجمن روابط عمومی فارس با تاکید بر اهمیت استفاده از حوزه‌های موثر روابط عمومی به خبرنگار فارس می‌گوید: هفته روابط عمومی در کشور و فارس با هدف بررسی حوزه‌هایی که با روابط عمومی می‌توان در آنها موفقیت بیشتر کسب کرد، برگزار می‌شود.

مسعود عطایی ادامه می‌دهد: برنامه هفته روابط عمومی امسال برای ششمین سال متوالی برگزار شد تا شاهد ارتقاء جایگاه روابط عمومی و پاسداشت فعالیت‌های فعالان این حوزه باشیم.

وی که نماینده ستاد بزرگداشت هفته روابط عمومی در فارس بود، اضافه می‌کند: امسال این هفته با عنوان «روابط عمومی، تفاهم، تعامل و مسوولیت پذیری» نامگذاری شد و از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد با انتخاب یک حوزه خاص در هر روز برگزار شد.

۷ روز و ۷ حوزه

عطایی با اشاره به موضوعات و عناوینی که برای این هفته در ۷ موضوع انتخاب شده بود، اظهار می‌کند: روابط عمومی، بهینه سازی الگوی رفتاری و کالای ایرانی، آب، محیط زیست، شبکه‌های اجتماعیف سلامت، کتاب و کتابخوانی و ارتباطات مجموع این موارد بود.

این مقام مسوول که حمایت از کالای ایرانی را با برقراری روابط عمومی موثر و تعامل با فعالان حوزه اقتصادی موثر می‌داند، بیان می‌کند: در اولین روز از این هفته دیداری با فعالان حوزه اقتصادی با همکاری روابط عمومی‌های استان و اتاق بازرگانی فارس برگزار شد و مشکلات صنعت و معدن، کارافرینان و … مورد بررسی قرار گرفت.

وی می‌افزاید: با توجه به کمبود آب و برق در دومین روز از این هفته نیز به آموزش الگوی مصرف و اینکه روابط عمومی چه نقشی می‌تواند در ترویج فرهنگ صرفه جویی داشته باشد، پرداخته شد و از شبکه‌های اجتماعی برای اجرای برنامه‌های این روز استفاده شد.

عطایی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، شبکه‌های اجتماعی سلامت، کتاب و کتابخوانی و ارتباطات می‌گوید: به دلیل اهمیت این موارد در دنیای امروز روزهای دیگر این هفته با هر یک از این عناوین برنامه‌ریزی شد تا به بررسی نقش روابط عمومی در ارتقاء موضوعات مورد بحث در این حوزه‌های حایز اهمیت نیز پرداخته شود.

روابط عمومی و ایجاد تعامل ۲ جانبه

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس نیز با تاکید بر نقش این حوزه بر  افکار عمومی بیان می‌کند: توانایی برقراری یک ارتباط خوب در هر حوزه می‌تواند بر افکار عمومی نقش مطلوبی بر جای بگذارد.

زهرا مجاوری ادامه می‌دهد: روابط عمومی، هنر ارزشمندی است که گرچه اغلب به عنوان بخشی از انجام وظایف سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما رسالتی فراتر از دفاع محض از سیستم اداری و سازمانی دارد.

وی معتقد است: یک روابط عمومی موفق باید در ایجاد تعامل سازنده و مطلوب بین ادارات، سازمان‌ها و ارباب رجوع فعالیت کند زیرا این عرصه به نیرویی نیاز دارد که هنرمندانه فعالیت کند و مایه زینت و اعتبار دستگاه و حامی مخاطبان آن باشد.

مجاوری معنای جدید روابط عمومی را زاییده عصر جدید می‌گوید: روابط عمومی به معنای خلق و رهبری کردن ارتباطات میان سازمان و فرد است.

این مقام مسوول باور دارد: موفقیت روابط عمومی در ایران هر روز به شکل حرفه‌ای تر انجام می‌شود و تبدیل بحران‌ها به فرصت‌ها یکی از وظایف روابط عمومی است.

روابط عمومی و آگاهی

مجاوری با تاکید بر اهمیت توانمندی روابط عمومی‌ها عنوان می‌کند: هنر کار کردن با مدیران و اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مختلف از نشانه‌های یک روابط عمومی قوی است و وظیفه اصلی روابط عمومی اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از دستاوردهای سازمان و ایجاد شرایطی است که مخاطبان بتوانند دیدگاه‌های خود را در اختیار سازمان قرار دهند.

وی ادامه می‌دهد: روابط عمومی چشم و گوش مدیریت و آئینه تمام نمای یک موسسه است و فعالیتی آمیخته از فن و هنر، ارتباط ۲جانبه و سازنده میان اعضای درونی و بیرونی یک سازمان نیز به شمار می‌رود است.

منبع:فارس

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما